Výlety

Skalní útvary
Valova skála u Vsetína

Téměř 40 m vysoká skála se nachází zhruba 3 km severovýchodně od Vsetína v údolí Velký Skalník. Dostupnost je snadná a možná několika způsoby. Linkou MHD dojet na zastávku U Kovárna, zde vystoupit a jít Zbrojováckou cestou. Z ní po cca 50 m odbočit doleva do údolí Velký Skalník - žlutá značka. Po cca 1200 m jste u cíle.(Vpravo od cesty je vidět Valova skála). Ke skále je také možné dojít po Naučné stezce okolím Vsetína.

Skála je dostupná pěšky, na kole po cyklostezce Jasenice, automobilem. Lezení po skále není omezeno. Z vrcholu je krásný výhled po okolí.

GPS souřadnice: 49.3508200N, 18.0299500E

více info

PULČÍN - HRADISKO

Národní přírodní rezervace

NPR Pulčín je situována v CHKO Beskydy. Dostupnost je možná pěšky , na kole, částečně autem. Dostupnost např. ze Zděchova po modré přes Radošov sedlo, z Valašské Senice kolem koupaliště Hornolidečskou magistrálou, od vlakového nádraží Lidečko chvíli po hlavní a poté u rozcestí Pulčín po modré pokračovat k Pulčinským skalám nebo po silnici k Pulčínu (Hornolidečská magistrála - červená).

Trasa autem, po silnici I. třídy 57 ( směr Horní Lideč) je cca 21 km a dovede vás na parkoviště v Pulčíně ( 49°13'12.448"N 18°4'35.549"E) a odtud pěšky po červené turistické značce uhruba 600 m  k rozcestníku Pulčinské skály. Odtud můžete pokračovat po žluté (NS Javornický hřeben) až k rozcestníku Pod Hradiskem. Vrchol Hradiska a část svahu tvoří labyrint skalního města IZBY  - dříve obytné převisy. Dále je zde úzvar KAZATELNA, jeskyně Hladomorna . Západním směrem je skalní útvar - skupina nazvaná PĚT KOSTELŮ - skalní útvary s převisy vysoké až 20 m. Ve vrcholové části Hradiska se rozkládá SKALNÍ MĚSTO.

více info

Pískovcový masív, který je dlouhý cca 150 m a místy vysoký 25 m. Leží u hlavní cesty směrem na Horní Lideč v obci Lidečko. Autobusová zastávka je přímo u skal. Čertovy skály jsou prohlášeny za chráněný přírodní útvar. Skálolezectví je zde povoleno.

Jsou hlavně o víkendech a při pěkném počasí místem mnoha turistů.